Loopbaan
In deze periode werden mijn zoons Merthijn en Laurijn geboren. Na twaalf jaar op kantoor te hebben gewerkt, wilde ik een carrièreswitch maken. Ik kwam tot de conclusie dat ik heel graag met kinderen wilde gaan werken. Door mijn universitaire vooropleiding kon ik de verkorte deeltijdopleiding aan de Pedagogische Academie volgen (2002). Het was voor mij – en vele anderen - moeilijk om direct een vaste aanstelling te vinden. Ik ben mijn onderwijscarrière gestart met het verrichten van invalwerk. Hoewel het niet mijn eerste keus was, is deze periode wel heel leerzaam geweest. Dit heeft mij in de gelegenheid gesteld ervaring op te doen in verschillende groepen op verschillende scholen, variërend van zeer klassikale, adaptieve tot traditionele vernieuwingsscholen (Montessori, Dalton, Jenaplan).
Mijn eerste vaste aanstelling was op een startende Daltonschool met slechts 60 leerlingen in Capelle aan den IJssel, waar ik een combinatieklas had. In deze periode groeide bij mij het besef dat ik op de Pabo niet genoeg handvatten had gekregen om kinderen met gedrags- en leerproblemen in mijn groep goed te kunnen begeleiden. Toen ik de overstap maakte naar een Jenaplanschool in Goirle, ben ik gestart met de opleiding RT aan de Fontys OSO te Tilburg.
Het individueel begeleiden van leerlingen waarbij het leren van schoolse vaardigheden (technisch en begrijpend lezen, spelling, rekenen, schrijven) niet vanzelfsprekend is of minder vlot verloopt, gaf mij zo veel voldoening, dat ik besloot mijn baan als groepsleerkracht op te geven. Inmiddels heb ik als officieel gediplomeerd remedial teacher mijn eigen RT praktijk aan huis. Naast de ervaring opgedaan in mijn werkzame carrière zowel binnen als buiten het onderwijs, zijn mijn eigen kinderen een belangrijke inspiratiebron voor mij en ik leer dagelijks van hen.